Hallo meine Freundinnen und Freunde!

Mein Name ist Jenny, ich bin zur Zeit 20 Jahre alt und das ist mein Blog.
Hier geht es um meine Gedanken zu ökologischen Themen wie Umweltschutz, Tierschutz, Vegane/Vegetarische Lebensweise und vieles mehr.
Ich bin stets zu konstruktiven Diskussionen bereit, ja sogar erfreut, auch wenn ihr eine andere Meinung habt als ich.
Ich möchte niemanden meine Meinung aufzwingen und tolleriere andere Ansichten, solange sie nicht diskriminierend, beleidigend oder anderwältig verfassungsfeindlich sind.
Sonst bin ich für alles offen! =)

Freitag, 12. Oktober 2012

Mein veganes Leben / My vegan Life #12

Was ich gegessen habe...
Zum Frühstück: Einen leckeren Sojaschokopudding von "EnerBIO" und Schokokekse. Nichts besonderes und nur Süßes, jedoch finde ich das nicht schlimm. Muss auch mal sein ;)
At breakfast: A delicious soy-chocolate-pudding by "EnerBIO" and Chocolate-Cookies. I know, it´s not a lot and just sweet stuff but it´s not bad. It shoult be sometimes.

Zum Mittag: Die restlichen Nudeln und Soße von gestern schön angebraten. Nichts Besonderes aber gut.
At lunch: The rest of the noodles and sauce of yesterday. My mom roasted it gently. Nothing special but good.


Zum Abendessen: Super tolles veganes Gyros mit Toast. Nomnom. :P
At dinner: Very delicious vegan gyros with toast. Nomnom. :P






Neu probiert... 
Tasted new...
 
Vleisch: Das vegane Gyros von Wheaty. Eine der besten "Fleischalternativen" die ich je gegessen habe, was nicht am fleischähnlichen Geschmack, sondern der tollen Würze liegt. Kann ich nur empfehlen!
Alternative meat: Vegan gyros by "wheaty". Once of the best alternative meat I´ve ever ate, but not because of the taste of meat but the condiment. I just can adivise it!




Gelesen:  
Read:
 

 Diese Ausgabe von der "natürlich vegetarisch". Besonders der Titel ist sehr interessant.
The edition of the magazin "natural vegetarian". The title is very interesting. 

Kommentare:

  1. Hello Miss, erm, Oko,

    I'm from Namibia, I didn't find that blog intentionally, an I'm very bad at german language.

    The Translations of the Articles are very good, but please, can you translate the other articles, too? Because, in Namibia we know Wiesenhof, too, but I'm not able to understand this article.

    with friendly regards,
    Sam R.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Hello Sam,

      Okay, I will translate the "Wiesenhof" articles. Because of school, I don´t have so much time at the moment, so I do it once with the "Google-translator" if it is okay for you.
      The english will not be so good, but I hope you understand it.

      with friendly regards,
      Jenny

      Löschen
  2. Der Artikel über vegetarische Ernährung in Schwangerschaft und Stillzeit würde mich auch interessieren. Kannst du ihn mir mal zukommen lassen. Das wäre ganz sehr lieb von dir. Viele Grüße und ein schönes Wochenende euch beiden.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Klar, ich scanne ihn ein, sobald ich wieder zu Hause bin. Dann schicke ich ihn dir mal per E-Mail.
      Liebe Grüße und auch ein schönes Wochenende an euch! :)

      Löschen
  3. My english is not even the best, i think. :)

    That's really good. I hope it is useful for me :)

    sincerely, Sam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. http://mannenntmichoeko.blogspot.de/2012/10/an-interview-with-chief-of-wiesenhof.html

      Löschen
    2. Thank you very much.

      Löschen
  4. @Sam Roberts

    Hey Sammy -.-
    Havn't heared anything for months. Great, u think so? Pretendin' wasn't ur task. C'mon smartass, start bitchn 'round. Smack it.

    Hello, Oko(??)
    I don't understand that much, ur language looks strange & I can't even translate it. Doesn't matter. I catched the idea. u know, the thing is, we nomads eat goats to survive in Sahelian droughts. shoulda feel bad or something? scares me.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Here in germany we have the choose what we are like to it. We have sooo much food here, so me muss´nt eat something wich is produces by animals.
      We have no reason for crueling animals.

      Löschen
    2. We also have no reason. We care for our animals. We call them names and cuddle them. The milk tastes better this way.

      uhhh....u mean u have the choice? But we kill animals, too. It's normal. It's not cruelty. I don't understand that.. :(

      Löschen
    3. I think humans don´t have the right for using animals.
      Killing animals is cruely, because we break theire volition to life. It´s the same like killing humans (wich are animals, too)
      And of course, in germany and other industrial countrys there is the factory farming and sloughter with very bad living and dieing conditions

      Löschen
    4. What do you think you are, that you judge people? Livestock is tradition. It's a part of our life. You can't sentence people to another life, 'cause your poor feelings ar hurt, when you think about dying animals. We're at the top of the food chain. That's life! This world is so broken of war and slave trade. And we have to focus on animal cruelty 'cause you found a hobby? I really thank you for swinging the moral club.

      Don't tell me anything about bad living conditions. I got FGM when I was 6 and I remember every second. You wanna save the animals? You can't even save the human race. Deal with it. That's earth. We're east of Eden.

      Löschen
  5. Please stop argueing here!
    I don´t want to read that stuff.
    Thanks.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. I'm sorry. She's the one who does shit all the time

      Löschen
    2. That's not true. Don't believe a word. I just plead my cause...know whata mean.

      Löschen